Marknadsföring
Prisjakt
Prisjakt hjälper dig att nå tusentals köpsugna konsumenter genom att jämföra priser och produkter varje dag. Du kan synas i rätt kategori och konkurrera på samma nivå som större företag med en fast kostnad per klick - ingen startavgift eller ...
Kom igång med Rule
I denna artikeln kommer vi gå igenom hur du kommer igång med Rule. För att implementera Rule så behöver du först ha skapat en prenumeration via Rule. Har du inte gjort det kan du gå till Partners -> Rule i admin och trycka på "Kontakta oss för en ...
Att tänka på när du annonserar i sociala medier
Annonser i sociala medier kan vara riktigt värdefullt. Om de riktas rätt och innehåller ett intresseväckande budskap ökar chansen för leads och konvertering. Men vad bör man tänka på när man ska börja annonsera i sociala medier? Vi ger dig en grund ...
5 tips på hur du skapar rörligt innehåll
Rörligt innehåll i sociala medier är populärt. Kanske har du själv fastnat i en välgjord video du stött på? Faktum är att rörligt innehåll ofta får mer uppmärksamhet än statiska inlägg. Att arbeta med rörligt innehåll är därför viktigt när du vill ...
Så skapar du organiskt innehåll för dina sociala medier!
När det kommer till innehåll i sociala medier, och i all typ av marknadsföring, finns det två olika typer. Organiskt innehåll och sponsrat innehåll. Organiskt innehåll är det innehåll som inte är betalt, alltså ett inlägg som inte är annonserat. Men ...
Hur gör man en målgruppsanalys?
Att definiera en målgrupp är en vital del för att lyckas med sin marknadsföring och därmed sina affärs- och säljmål. Att avgränsa sig till sin målgrupp är viktigare än vad man kan tro och stärker ditt varumärke. Men hur tar man reda på vilken ...
Utdrag från Svea Ekonomi och Klarna Partner Day - Användarbeteende
Vi har gjort en kortfattad djupdykning i trender som Svea Ekonomi och Klarna har tagit fram och delat med fokus på e-handelsåret 2021. Vi har tagit ut delar av deras innehåll som berör den digitala handeln som vi vill belysa och som vi tror kommer ge ...
Guide: Koppla Mailchimp till din webbutik
I denna artikel går vi igenom hur du kopplar Mailchimp till din webbutik. Först och främst behöver du sätta upp ett konto hos Mailchimp, sedan kan du följa stegen nedan. När du har satt upp ett konto behöver du även sätta upp din första lista, så att ...
Vikten av att skapa engagerande innehåll
Att skapa engagemang och väcka intresse är grundbulten till att lyckas på sociala medier. När det du publicerar skapar känslor är det som bäst. Men hur gör du egentligen för att väcka dina följares nyfikenhet, och varför är det så viktigt att få dem ...
Varför borde du jobba med nyhetsbrev?
De flesta av oss förstår betydelsen och vikten av marknadsföring. Men det är inte alla gånger vi förstår vad som faktiskt kan vara marknadsföring – och kanske framförallt relationsbyggande marknadsföring. Att arbeta med nyhetsbrev kan upplevas som en ...
Varför du ska använda emojis i din marknadsföring - och vad de egentligen betyder
Är du en av dem som dagligen använder emojis? Då är du inte ensam. Faktum är att över 90% av internetanvändare använder sig av de små symbolerna när de kommunicerar. Att även använda emojis i sin marknadsföring är ingen dum idé alls. Det ökar ...
Nyheter/Blogg
I den här artikeln kommer vi gå genom vad Nyheter & Blogg är för något och vad ni som butiksägare kan ha för nytta av dem. Det kan användas som en nyhetssida där ni exempelvis kan hänvisa och länka till nyinkomna produkter, kommande produkter samt ...
Dela din webbutik med Pinterest
Bild hämtad från Pinterest.se Tjänsten som är baserad på att användare skapar så kallade ”boards” av bilder från nätet skiljer sig från hur användare delar material via till exempel bloggar, Twitter och Facebook. Den bilddrivna tjänsten skiljer sig ...
Förbered din e-handel genom att schemalägga kampanjer i god tid
Ska du skicka ut nyhetsbrev eller kanske uppdatera e-handelns Instagram? Då är ett starkt tips att schemalägga allt som går att schemalägga. På så vis får du inte bara en mindre sak att tänka på utan du kan också vara säker på att din marknadsföring ...
Att sälja via marknadsplats
Behöver din e-handel eller din försäljning en skjuts? Då kan det vara en god idé att sälja dina produkter via marknadsplatser. En marknadsplats liknar en återförsäljare och gör att dina produkter når en stor kundbas. En marknadsplats är en stor ...
Lyckas med försäljning via marknadsplatser
För att lyckas med din försäljning finns det flera saker som är bra att ha i åtanke. Till exempel att produktbilder ska vara högkvalitativa och tilltalande. Lägg även krut på bra, informativa produkttexter. Gör med andra ord dina produkter rättvisa, ...
Expandera till nya marknader
Att göra intåg på helt nya marknader och börja sälja på nya marknadsplatser är ingenting som sker över en natt, det finns nämligen en helt del att tänka på för att expansionen ska bli så lyckad som möjligt. Tänk på dessa 5 tips i samband med din ...
Affärsutveckling
Känner ni att verksamhetens tillväxt stannat av, vet ni inte hur ni ska optimera er lagerhantering, känner ni er osäkra på om er marknadsföring sker på bästa sätt? Vi på Nordisk e-handel har affärsutvecklare med över 20 års erfarenhet av att driva ...
Kom igång med Google Analytics 4
I denna artikel kommer vi att gå igenom hur du lägger in din spårkod för Google Analytics 4 och var du hämtar ut koden. Den 1 juli 2023 bearbetas inte data längre i standardegendomar i Universal Analytics. Du kan se dina Universal Analytics-rapporter ...
Vad är storytelling? Och hur kan du använda dig av storytelling?
Det finns många frågor när man startar en e-handel, men det finns en specifik fråga som vi alltid får höra; Hur ska man få in kunder på sin e-handel? Vi alla vet att marknadsföring är svaret på den frågan, men det är inte ett bra svar. Det är ...