Prisjakt

Prisjakt



                


Prisjakt hjälper dig att nå tusentals köpsugna konsumenter genom att jämföra priser och produkter varje dag. Du kan synas i rätt kategori och konkurrera på samma nivå som större företag med en fast kostnad per klick - ingen startavgift eller bindningstid. Med den senaste produktfeed-versionen kan du enkelt lägga till eller uppdatera din produktinformation. Prisjakt ger dig tillgång till din målgrupp, likvärdig konkurrens, trafik till dina produktsidor, analys av trafik och konkurrens samt smarta försäljningsverktyg. Det är enkelt att komma igång och du får stöd från din säljare hos Prisjakt.

För att komma igång med Prisjakt behöver du registrera dig hos dom, det gör du här.


Observera!
Nedan guide avser den nya feeden, om ni redan har ett Business Center-konto med den gamla feeden så kan ni inte byta till den nya själv. Kontakta Prisjakt så hjälper dom er att byta till den nya feeden. 

Pristjakt Inställningar i admin

Du finner alla inställningar du behöver göra via oss för Prisjakt i admin under Marknadsföring -> Prisjakt (Se bild nedan, klicka på bilden för att förstora den).


Under Prisjakt Inställningar finner du länken till produktfilen för Prisjakt högst uppe. Under detta fält kan du även ställa in vilken domän det gäller samt språk, valuta, max
ålder på cache och slutligen namn på feeden (Se bild nedan).

Om butiken har prenumerationen Growth och uppåt kan ni även använda er av Medlemspris. Det kan ni läsa mer om hos Prisjakt.
För att skicka med medlemspris så väljer du den prislista som är medlemspriset under “Avancerade inställningar” (Se bild nedan, klicka på bilden för att förstora den).


Attributmappning

För att besökare hos Prisjakt lättare ska kunna hitta din produkt så kan man skicka med attribut som går att söka och filtrera på. För att skicka med detta, matcha butikens attribut med de attribut som Prisjakt använder med hjälp av väljarna som är tillgängliga under Attributmappning (Se bild nedan, klicka på bilden för att förstora den).



Viktigt att tänka på!
Attributet Condition (produktens skick) är obligatoriskt att skicka med och kommer att vara satt till NY om inget annat anges.
Om ni skickar in Storlek så är attributet Size_System obligatoriskt att skicka in som kompletterande attribut.

Pristjakt Inställningar på artikelnivå

När du redigerar en artikel inne i admin så finner du fliken Partnerinställningar i fönstret som öppnas med Artikelinformation.
När din produktfeed har lagts till i ditt Business Center-konto kommer Prisjakt antingen matcha produkterna eller skapa dem. Du kan påskynda matchningsprocessen genom att inkludera Prisjakt's produkt-ID som ytterligare information. För att göra detta, fyll i fältet som är markerat med en röd pil nedan under rubriken “Prisjakts id”. ID:t finner du hos Prisjakt om artikeln redan finns där.

Under Partnerinställningar kan du även ange leveransmetoder för den specifika artikeln vid behov. För att applicera detta anger du Leveransmetodens namn i fältet som är markerat med röd pil nedan under rubriken Leveransmetoder.

Det blir då endast detta som appliceras istället för den automatiska matchningen som sker om fältet lämnas tomt. Man kan ange max 10 stycken leveransmetoder genom att separera dem med ett slash-tecken. Exempel - Farligt Gods/Hemleverans/Hämtas i butik (Se bild nedan, klicka på bilden för att förstora den).





Tips!
Via Prisjakts hjälpcenter kan du läsa mer om hur du gör för att dina kunder ska kunna lämna köpomdöme.


Vid allmänna frågor kring Prisjakt eller hur det fungerar så hänvisar vi till deras hjälpcenter. Om du vill registrera din butik på Prisjakt gör du det här.



    • Related Articles

    • Widget för “Billigast på Prisjakt”

      En widget som möjliggör för er att visa upp att ni just nu har det billigaste priset hos Prisjakt! Detta skapar dels en transparens mot era kunder, men kan även bidra till att skapa konkurrensfördelar då prisjämförelser är en viktig faktor för många ...