Förkunskaper som kan vara bra att ha innan du går igenom denna artikeln:
För att radera ett betalsätt:
Logga in i administrationen och i menyn åt vänster Gå till Order -> Betalsätt.
Om betalsättet inte använts tidigare så är det inga problem att radera betalsättet. Det gör du då genom att trycka på den röda papperskorgen bredvid betalsättet. Men om betalningssättet är aktivt kommer du troligtvis se att det saknas en papperskorg för det betalsätt som du använder och vill ta bort. Anledningen till att du inte kan radera betalsättet i fråga är att det finns en eller flera ordrar i din butik som har lagts eller betalats med ditt betalsätt.
Därför kommer alla funktioner, såsom capture och krediteringar av betalningen att sluta fungera om du skulle kunna radera betalsättet. Därför finns det en spärr som inte tillåter dig att radera dem.
Istället ska du redigera det betalsättet och under fliken Inställningar ska du kryssa ur rutan Valbar i butik (Aktiv) och sedan spara. Därmed kommer betalsättet inte längre synas i butiken och är inte längre valbar.
Lycka till!