Några av fördelarna med e-postutskick:
- Kostnadseffektivt
Driva in kunder till webbshopen
Kan sätta upp KPI:er och mäta respons
Målgruppsanpassa innehållet
En potentiell säljkanal
Lojalitetsbyggande
Personifiera e-postutskicken
Det är mycket att tänka på när man ska skicka ut mailutskick. Exempel på saker att ha koll på kan vara hur man ska jobba med layouten för utskicket, att formulera en lockande ämnesrad, vilka Call To Actions (CTA) man ska ha med, tidslaget man ska skicka ut mailutskicket för att få bäst utslag med mera.
Ta hjälp av oss för att sätta upp mallar och förbereda utskick. Ni väljer själva om ni vill ha engångshjälp som exempelvis att sätta upp ett Black Friday-utskick eller om ni vill ha hjälp med löpande utskick. De är helt upp till er! Vi anpassar hjälpen efter era behov.
Vill du integrera din Nordisk e-handel med Mailchimp för att kunna göra automatiserade och segmenterade utskick? Samt få information om hjälp med utskick? Eller har du vidare frågor?
Kontakta oss