I denna artikel kommer vi gå genom hur du flitrerar en order efter rabattkod. I administrationen kan du filtrera ut orders efter specifika krav. Ett exempel på detta är rabattkoder.
Börja med att gå in under Order -> Order i admin. Klicka sedan på avancerad sök i övre fältet på sidan (Se bild nedan.)
Då fälls den avancerade sökfunktionen ut. Här kan du bland annat filtrera ut ordrar från en specifik tidpunkt eller från en viss kundgrupp. För detta exempel ska vi filtrera efter en rabattkod. Detta gör vi genom att klicka på en specifik rabattkod (se bild nedan) och tryck på sök.
Vi har nu fått upp de orders som har använt rabattkoden och har därmed filtrerat ut ordrarna efter rabattkod i fråga.
I denna artikel kommer vi gå genom hur du skapar en rabattkod och vilka relevanta inställningar du kan göra. Steg 1 - Skapa rabattkod: Börja med att navigera till Order -> Rabattkoder -> Längst ned till höger klickar du sedan på knappen “Skapa ny ...
I denna artikel går vi igenom hur du ställer in färginställningar för betalstatusar samt vilka inställningar du kan göra för orderstatusar. Färginställningar för betalstatus: I orderlistan i butiksadministrationen har nu betalstatusar färgkoder så ...
Fråga: Hur får jag en flik i kassan där kunder kan lägga in en rabattkod? Måste kunden vara inloggad för att kunna lägga en rabattkod? Svar: Nej, kunden behöver inte vara inloggad för att kunna använda sig av en rabattkod. Det ni behöver göra är att ...
I denna artikel kommer vi att gå igenom kundsegmentering. Genom att segmentera ut kunder kan du exempelvis skicka ut riktade kampanjer till kunder som köpt en specifik produkt. Du kan även filtrera ut hur många och vem som använt en specifik ...
Fråga: Jag har nu försökt att lägga in ett presentkort men får det inte att fungera i kassan. Vad kan det bero på? Svar: Det krävs två inställningar för att presentkortet ska fungera: Ett giltigt datum och att presentkortet är aktivt. Dubbelkolla ...