Att tänka på inför Black Friday

Att tänka på inför Black Friday

I artikeln nedan listar vi fyra saker som kan vara bra att tänka på inför Black friday. 

Hur lyckas jag med min e-handel under Black Friday?
Det är viktigt att din e-handel känns up-to-date. Dela in dina kampanjer i olika kategorier och byt med fördel ut headers och banners så att de har med Black Friday att göra. Det är heller ingen dum idé att SEO-optimera texten på hemsidan så att den passar med ditt erbjudande. När du uppdaterar e-handeln med exempelvis dina kampanjer, se till att göra detsamma i dina andra sociala kanaler så att dina erbjudanden får största möjliga spridning. 

Nordisk E-handel erbjuder ett SEO paket om du vill ha hjälp med att sökoptimera din e-handel: Läs mer om det här! 

Marknadsföring inför Black Friday
Att marknadsföra dig själv inför den stora readagen ger dig ett försprång i kapplöpningen med konkurrenter. Ett bra sätt är att hinta om, eller faktiskt berätta om de rabatter du kommer att ha under Black Friday till dina redan befintliga kunder. Det kan du göra genom exempelvis nyhetsbrev. Något som ofta uppskattas är även ett personligt erbjudande som endast går ut till de som prenumererar på dina nyhetsbrev, det skapar en exklusiv känsla hos din kund.

Vill du veta mer om nyhetsbrev och hur ska du kan jobba med det? Läs vår artikel här!

Vill du interagera din e-handel till Mailchimp? Läs mer om det här!


Hur kan du förbereda din kundtjänst inför Black Friday?
I samband med Black Friday kan det komma att bli extra hög aktivitet i din webbutik som kan belasta din kundtjänst. Se till att vara rustad! Kunder vill ha svar snabbt och desto bättre service du kan ge dem desto högre chans är det att de återkommer till just din e-handel. Om du driver en liten e-handel med få eller enstaka anställda kan det vara en god idé att ta in extrahjälp runt Black Friday.

Ha tydliga kontaktuppgifter i din butik på hur de kan komma i kontakt med er, både om ni erjuder kundtjänst på mail och telefon. Se då till att den informationen är synlig mot kund, antingen placerad i headern eller footern. 

Kan sökorden påverka synligheten på Google under Black Friday?
Under Black Friday har du chansen att locka kunder som inte känner till din e-handel sedan tidigare. Många av de som letar erbjudanden använder sin sökmotor för att söka på nyckelord som “produkt + Black Friday”. Uppdatera därför rubriker och brödtexter med relevanta nyckelord, på så sätt ökar du chansen att synas i sökmotorns träffar och få in trafik till hemsidan som kan leda till fler konverteringar. 


    • Related Articles

    • SEO-paket

      Varför är de så viktigt att arbeta med sökmotoroptimering? Har du funderat på hur det skulle vara om er hemsida rankade bättre i resultatlistorna hos sökmotorer som Google? Att arbeta med SEO är en viktig del för att du ska öka webbshopens synlighet, ...
    • Integrera din e-handel med Mailchimp

      Växla upp din e-handel med en realtidskoppling till en av marknadens bästa marknadsföringsplattformar. Nå ut till dina kunder med relevanta utskick som är enkla att bygga och riktade mot specifika kundsegment. Vi ger dig en synkronisering av hela ...
    • Mailchimputskick

      Att arbeta med e-postutskick är en bra kommunikationskanal och en kanal som speciellt kan leda in trafik till webbplatsen. Några av fördelarna med e-postutskick: Kostnadseffektivt Driva in kunder till webbshopen Kan sätta upp KPI:er och mäta respons ...
    • Vårerbjudande - Paket & timmar

      Från den 3 April till den 28 April har vi ett vårerbjudande på paket och timmar som innehåller följande: Vårpaketet Large: Uppdaterad header i mobil och desktop (värde 3.000 kr) Ny meny i desktop (värde 8.000 Kr) Merförsäljning i kassan (värde: 6.000 ...
    • Att tänka på när du annonserar i sociala medier

      Annonser i sociala medier kan vara riktigt värdefullt. Om de riktas rätt och innehåller ett intresseväckande budskap ökar chansen för leads och konvertering. Men vad bör man tänka på när man ska börja annonsera i sociala medier? Vi ger dig en grund ...