Support

Release 2018-03-19 [NEH]

I denna release har vi fokuserat på förbättringar av systemet!

Förbättringar inkluderar ändringar för att förhindra problem med felaktiga värden i administrationen, samt ändring av lite intern logik.

 

Ändringar i admin

  • Kampanjkoder: Import av kampanjkoder tar nu med alla inställningar från ursprungliga kampanjkoden
  • Butiksinställningar: Valutakod är nu obligatorisk när en valuta skapas
  • Attribut: Attribut kan nu inte tas bort om dess värden används. Nu visas också antal produkter, kunder och artiklar som använder attributet.
  • Designeditorn: Bindestreck tillåts i fälten för font-family.
  • Filter: Knappen för "Rensa filtercache" under Sortiment > Filter borde nu synas bättre
  • Layouteditor: Den aktiva mallen är nu förvald vid redigering i layouteditorn.

Ändringar i butik

  • Nyhetsbrev: I enlighet med GDPR, så är valet om nyhetsbrev är nu urbockad som default i kassa och vid registrering.
  • Önskelista: Inställningen för "Visa bara för inloggade" fungerar korrekt för miniproduktvisningar i responsiva butiker
  • Produktmenyn: Om en varugrupp har endast gömda varugrupper kopplad till sig, visas den inte som dropdown i produktmenyn som kan placeras i vänster- och högerspalt i butiken.
  • Formulär: Epost-fältet i formulärbyggaren fungerar nu korrekt i icke-responsiva butiker.
  • Produktsidan: Åtgärdat att ordinarie pris inte visades ordentligt vid kampanjpriser, beroende på butiksinställningar

Övrigt

  • Nyhetsbrev: Mailbekräftelsen om anmälan till nyhetsbrev ser nu korrekt ut.
  • Sitemap: Länkar till mobilbutik syns inte i sitemap för responsiv butik, eller om mobilbutik inte är aktiv för icke-responsiva butiker.
  • API: Fält för valuta tillagt för prenumerationer.
  • API: Skapad prenumeration kopplas nu till korrekt kund.
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.
Powered by Zendesk