Support

Leveransadresser i systemet

Ibland vill man erbjuda kunden en alternativ leveransadress. System har som standard stöd för detta, både när det gäller engångskunder och kunder som skapar ett konto. Be förstalinje hos Nordisk e-handel slå på funktion som ingår i alla lösningar. Dock är det några saker man bör vara medveten om.

När kunden har ett konto så kan man lägga till en eller flera leveransadress på sin kundprofil. När kunden lägger en order kan hen välja vilken leveransadress som skall väljas. Kunder som använder s.k. snabbkassa också kan använda funktionen "annan leveransadress", men dessa är vad vi kallar engångskunder och kan inte återanvända sina uppgifter.

Att tänka på angående: alternativa leveransadress

  • Nordisk e-handel måste slå på opten för alternativa leveransadresser för att butiken skall kunna använda detta.
  • Flera betalsätt som “köper fakturor” te.x Klarna, Payex, SveaWebPay etc, tillåter som regel INTE “alternativa leveransadresser” och om man andå vill använda detta så får webbutiken som regel själva ta kreditrisken
  • Man måste testa flödet om man använder integrationer till andra system. Te.x så har Nordisk e-handels plattform stöd för flera olika alternativa leveransadresser på en kundprofil, men andra system som te.x Specter använder 1(en) alternativ leveransadress. Vilket betyder att den alternativa leveransadress som är registrerad på kundkortet löpande skrivs över vid senaste order.
  • Testa också huruvida integrationen har stöd för att skicka en ev. uppdatering av alternativa leveransadresser på kundkortet till webbutiken. Om inte detta är fallet så skall kundkortet inklusive leveransadresser ändras i i webbutiken. Vilket i.s.f. kunden löpande kommer göra. Viktigt att webbutikens admin använder samma flöde.

Inneh_ll_i_kundvagnen___Theme___Fashion.png

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

0 Kommentarer

Artikeln är stängd för kommentarer.
Powered by Zendesk